Nowa struktura. Nowy regulamin organizacyjny w Urzędzie Gminy w Czarnkowie.
W wyniku zakończonego audytu nastąpiła zmiana organizacji zarządzania urzędu gminy w Czarnkowie. Wyniki stanowią cenną informację i wskazówkę, co należy zmienić, aby usprawnić działania jednostki. Wójt Bolesław Chwarścianek wyciągnął wnioski z rekomendacji zawartych w audycie i podjął decyzję o wprowadzeniu zmian, które mają na celu przede wszystkim usprawnienie i nadanie niejako „nowego impulsu" działalności urzędu. Zmiana struktury niewątpliwie wpłynie na jakość realizowanych zadań nałożonych na samorząd lokalny zarówno przez ustawodawcę, jak i przez społeczność lokalną. Celem kierownictwa urzędu jest wspieranie lokalnych społeczności w odpowiedzi na rzecz poprawy jakości i standardów życia publicznego.
Referat Organizacyjny i Spraw Obywatelskich (OSO), tak będzie się nazywała nowa jednostka, która ma usprawnić pracę Urzędu Gminy w Czarnkowie. W nowo powstałym referacie są zatrudnione osoby, które do tej pory pracowały w urzędzie gminy na samodzielnych stanowiskach pracy. Powołano kierownika pana Mariusza Grzegorka, który sprawuje nadzór nad wyżej wymienionymi. Reorganizacja nie przyczyniła się do dodatkowego zatrudnienia pracowników. Połączone zostały dotychczasowe referaty budownictwa i rolnictwa, które tworzą teraz Referat Inwestycji, Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska (IGOŚ). Kierownikiem tego referatu jest pracownik z ogromnym doświadczeniem samorządowym pani Barbara Łabędzka. Nastąpiły przesunięcia między referatami związane z awansami niektórych osób. W celu lepszego wykorzystania kompetencji pracowników i ich doświadczenia zawodowego dokonano starannych zmian i przesunięć. Ocena urzędników została przeprowadzona na podstawie przejrzystych kryteriów, nikt nie został zwolniony i nikt nie stracił na wynagrodzeniu. Dzięki wdrożeniu audytu wewnętrznego łatwiej będzie sprostać wyzwaniom nowego publicznego zarządzania.